fbpx

Go digital! – 6 motive pentru a administra digital o afacere mica

Dacă e vreun îndemn la care antreprenorii secolului 21 ar face bine să se raporteze, acesta ar trebui să fie Go digital! Digitalizarea este cea care provocă schimbări fundamentale în modul în care firmele își desfășoară activitatea și modul în care acestea oferă valoare clienților lor. De altfel, aceasta a devenit un motor pentru companii, întrucât este cheia simplificării proceselor operaționale, reducerii costurilor şi a creșterii productivității.  

Să vedem însă de ce tu, ca antreprenor, ai nevoie să faci un pas către digitalizare şi cu ce beneficii vine asta.  

Crește-ți veniturile & Economistește timp & Securizează-ți afacerea
prin simplificare, standardizare, digitalizare si automatizare!

Economisești timp şi bani 

Multe dintre activitățile şi operațiunile necesare în administrarea unei afaceri pot fi automatizate, în aşa fel încât să nu mai piezi tu timp preţios cu ele. Să ne gândim doar la toate acele fluxuri de lucru, operațiuni şi tranzacții recurente care pot fi standardizate, cum ar fi declaraţiile fiscale, deconturile, tranzacţiile, registrul de inventar. 

Apoi, păstrarea documentelor în format digital te ajută să îţi optimizezi cheltuielile. Nu-ţi mai umpli biroul cu dosare, consumi mai puţine produse de birotică şi papetărie şi mai puţine resurse pentru a opera fizic amalgamul de acte. Imprimarea, sortarea, arhivarea documentelor necesită multe ore de lucru pe care tu le-ai putea folosi pentru a-ţi dezvolta afacerea, nu pentru a o administra.  

Forbes estima la un moment dat că business-urile din SUA cheltuie 25-25 miliarde dolari/ an doar pentru a gestiona documentele fizice. Prin digitalizare, două treimi dintre ele au obținut o rentabilitate pozitivă a investiției în termen de doi ani de la implementarea unui program de digitalizare. 

 

Creşti eficienţa

Poţi lua decizii mai rapid şi acționa în consecință. Cu toate datele importante disponibile în timp real şi de pe orice dispozitiv mobil, e ca şi cum ai avea afacerea ta cu tine oriunde. O soluţie digitală complexă îţi permite să ai acces la acte contabile, rapoarte comerciale, planuri, contracte de muncă, documentații pentru stat. Aşa știi în fiecare secundă cum stai cu vânzările, cu încasările şi plățile, analizezi rapoartele şi faci evaluări în cunoștință de cauză, ca să iei cele mai bune decizii pentru afacerea ta.  

Multe dintre afacerile mici şi foarte mici se împotmolesc financiar întrucât le este foarte dificil să aibă o viziune de ansamblu asupra activității lor, pentru ca astfel să îi descopere punctele nevralgice şi să identifice soluţii optime pentru a rezolva problemele.  

În schimb, când ai totul digitalizat te organizezi cu mult mai bine, accesezi simplu şi rapid orice document şi orice date de care ai nevoie. Astfel, poţi remedia din timp erorile care duc la o scădere a vânzărilor şi creşti eficiența activităților tale administrative. Graţie tehnologiei, informația devine o resursă vitală, care te va ajuta să-ţi atingi obiectivele.  

 

Obții performanțe și productivitate crescute

Implementarea unor procese digitale înseamnă să îţi iei de pe umeri aproape toate sarcinile de rutină în ceea ce privește conducerea afacerii tale. Digitalizarea te poate ajuta să îmbunătățești considerabil timpul de soluționare a problemelor administrative, iar acest lucru este corelat direct cu eficiența și profitabilitatea, deoarece îţi permite să urmărești îndeaproape toate operațiunile, parcursul clienților şi stadiul vânzărilor. 

În plus, transformarea digitală face companiile mai agile și capabile să-și depășească competitorii. În cele din urmă, transformarea digitală înseamnă a-ţi face afacerea nu doar profitabilă, ci sustenabilă. 

 

Păstrezi totul însiguranță  

A lucra cu documente fizice ridică probleme de vulnerabilitate, acesta se pot pierde sau pot suferi deteriorări. În plus, îţi ia mai mult timp să le consulți, devin inaccesibile când eşti la distanță şi îţi ocupă mult spațiu fizic. Prin digitalizare, toate datele tale afacerii tale sunt păstrate în siguranță, sunt disponibile oricând, rapid şi fără să îţi acapareze spaţiu fizic. Documentele sunt păstrate în ordine, le găsești dintr-un click şi le ai la îndemână atunci când ţi le solicită diferite autorităţi ale statutului.  

Minimizezi riscurile

O soluţie digitală complexă şi completă, care folosește inteligența artificială, te ajută să scapi de grija controalelor şi a amenzilor ANAF. Cu ajutorul său reduci la minim riscul erorilor şi ai garanția conformității din punct de vedere financiar, fiscal şi juridic. 

De asemenea, te ajută să identifici posibilele erori şi să le corectezi, să prevezi riscurile şi să le controlezi, pentru ca astfel să reuşeşti să îţi atingi obiectivele de business. 

 

Creşti predictibilitatea veniturilor

În antreprenoriat, mai ales dacă afacerea este la început de drum, predictibilitatea veniturilor este una dintre cele mai mari probleme. Când ai însă control complet asupra afacerii tale, ai şi o predictibilitate mai mare a vânzărilor şi, pe cale de consecinţă, şi a veniturilor. 

Digitalizarea te ajută să îţi planifici activitățile, să monitorizezi statusul îndeplinirii lor, să vezi rapoartele de performanță şi să lucrezi cu analize fundamentate pe date concrete. Toate acestea îţi permit să ştii exact cum stai în privinţa încasărilor, a plăţilor, a furnizorilor, a depunerii documentelor la stat, a contractelor în derulare şi a clienţilor. 

 

Cum să îţi administrezi mai bine şi mai uşor afacerea ?

Viaţa de antreprenor este plină de provocări. Pentru multe dintre aceste provocări însă, digitalizarea reprezintă soluția care poate simplifica, standardiza, structura toate operațiunile importante, documentele şi tranzacțiile specifice unui business pentru ca tu să te poţi focusa pe acele aspecte care îţi permit să îţi creşti veniturile.  

O astfel de soluţie este AiAll, singura platformă digitală din România dedicată afacerilor mici şi foarte mici, fie că vorbim de microîntreprinderi, PFA, PF, ONG sau CIM. Dacă deţii o astfel de entitate juridică, AiAll poate deveni asistentul tău digital ce te ajută pe toate palierele: financiar, contabil, fiscal, operaţional, juridic.  

Nu va mai trebui să ţii tu contabilitatea (sau să plăteşti pe cineva pentru asta), nu va mai trebui să depui tu declarații, să urmărești tranzacții, să faci calcule şi facturi, analize şi rapoarte, nu va mai trebui să te întrebi mereu dacă ai făcut bine, dacă ai depus la timp ce trebuia depus sau dacă operațiunile realizate sunt corecte şi legale.   

Cu alte cuvinte, în ceea ce privește administrarea afacerii, asistentul tău digital face aproape totul în locul tău. Tu îţi aloci cel mult 2 ore/ lună pentru a introduce datele iniţiale sau pentru a schimba statusul unor operaţiuni. Apoi, te preocupi exclusiv de a urmări realizarea obiectivelor de business pe care ţi le-ai setat, ţii legătura cu clienţii şi te asiguri că livrezi la timp conform aşteptărilor lor.  

Tehnologia şi inteligența artificială transformă modul în care îţi gestionezi datele, procesele şi clienții, făcând totul mai simplu, mai rapid şi mai sigur.  

Află mai multe despre AiAll şi beneficiile sale aici şi fă pasul către digitalizare!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top