fbpx

Copywriting în pandemie – doar ideile bune nu mai sunt suficiente

Dincolo de eterna problema a copywriter-ilor – toată lumea implicată în proces, de la brief, până la aprobare, crede că poate scrie materialele, pentru simplul fapt că știe să scrie, și emite păreri care în general doar îngreunează fluxurile – pandemia vine cu un set complet nou de provocări, bonus față de cele deja obișnuite.

Ce se întâmplă, pe timp de pandemie, în lumea în care copywriter-ii activează?

Companiile își actualizează site-urile web cu mai multe informații, pentru a reduce apelurile către serviciile de relații cu clienții, în timp ce multe astfel de centre de suport sunt închise. Tot companiile trimit tot mai des e-mail-uri clienților, pentru a compensa lipsa conversației în persoană, în magazine sau la telefon.

Crește-ți veniturile & Economistește timp & Securizează-ți afacerea
prin simplificare, standardizare, digitalizare si automatizare!

Postează mai mult și pe rețelele de socializare, pentru a păstra legătura cu toată lumea, iar asta înseamnă mai multe cuvinte folosite. Iar cheia folosirii cu cap a cuvintelor este copywriter-ul talentat.

Cum multe asemenea schimbări vor fi permanente, este cert că și mulți copywriteri vor fi ocupați. Dacă firmele au nevoie de mai multe cuvinte, au nevoie și de mai mulți oameni care să le facă să funcționeze.

Ce s-a întâmplat, însă, cu bugetele?

Majoritatea companiilor fie și-au redus bugetele, fie le-au tăiat complet, în încercarea de a reduce costurile, pe timpul pandemiei. A fi coptwriter, lucru deseori egal cu a fi freelancer, în în această perioadă, nu înseamnă doar a gestiona incertitudinea de la locul de muncă, ci și a găsi o modalitate de a face față provocării de a fi independent, printre care se numără și modurile de încasare pentru sarcinile deja îndeplinite.

Mulți copywriteri s-au trezit într-o situație precară și nu sunt siguri de modul în care vor evolua, în viitor. Iar noi aruncăm, în continuare, o privire la unele dintre provocările unui copywriter, pe timp de pandemie

Coronavirusul i-a obligat pe mulți creativi angajați în zona de copywriting să devină freelanceri. Iar asta înseamnă:

Riscuri de sănătate

Răspândirea rapidă a coronavirusului a contribuit, într-un fel, la evidențierea rolului crucial jucat de sistemul de sănătate. Realitatea este că mulți copywriter, în special în regim freelance, nu au nicio formă de beneficii medicale, în special cele de care se bucură angajații obișnuiți. Pe scurt, nu au acces la asigurări de sănătate și la concedii medicale.

Întârzierile de plată

Una dintre provocările semnificative ale unui copywriter independent este de a face față întârzierilor de plată. Mulți dintre aceștia au văzut că plățile lor sunt amânate, aproape indiferent de industria din care provine clientul serviciilor. Raportările și diversele estimări arată întârzieri de plată de 24-40 de zile.

Volum redus de muncă

În general, a scăzut disponibilitatea proiectelor, pentru copywriterii independenți. Au fost preferate resursele in-house, propria clienților, sau au fost preferați partenerii deja tradiționali, fără loc mult pentru noii jucători din copywriting. Ceea ce înseamnă că mulți dintre ei nu au acces la proiecte plătite. Astfel, trebuie să se bazeze pe economiile lor, într-un context general în care și concurența a crescut, cu mai mulți freelanceri nevoiți să facă față volatilității de pe piața muncii.

Suprapopularea freelancing-ului

Chiar dacă munca la distanță a cunoscut o creștere constantă și înainte de pandemie, în ultimul an s-a înregistrat o creștere de neegalat a numărului de persoane care caută să lucreze de acasă. Asta înseamnă mai mult timp disponibil și o supraaglomerare în freelancing, câtă vreme angajații obișnuiți descoperă că au timp și resurse pentru a prelua proiecte suplimentare, pe lângă munca pentru angajator.

Ce este de făcut, în context? Reevaluează-ți finanțele.

În timp ce veniturile variază în cea mai mare parte a anului, este bine să te gândești la siguranța financiară. Pur și simplu, trebuie să începi să economisești. Chiar și puținele sarcini pe care le primești într-o lună ar trebui să te motiveze să începi să economisești pentru săptămânile următoare.

Nu contează dacă aveți un plan financiar pe termen lung; începe prin a face câteva reduceri de cheltuieli. Parcurge lista cheltuielilor curente și raționalizează, acolo unde este posibil.

Verifică platformele și instrumentele pe care le utilizezi în mod normal pentru munca ta de zi cu zi și caută alternative mai ieftine. La contabil, la planificatorul de sarcini, la sistemul de management al timpului.

S-ar putea să fii surprins să descoperi că majoritatea soluțiilor pe care le folosești pot fi integrate într-una singură, cu impact semnificativ în economii:

Prin simplificare, standardizare, digitalizare și automatizare, AiAll preia sarcinile administrative specifice de evidență contabila, conformare legala, evidență și raportare fiscala, management financiar. Sprijinul imediat, cuantificabil, al AiAll se traduce prin economii semnificative de timp și resurse financiare, dar și printr-un control ridicat al veniturilor și al riscurilor fiscale asociate acestora.

Mai mult, AiAll funcționează și ca un planificator de resurse, de management și de timp. Dacă vrei să afli mai multe despre cum poți economisi resurse esențiale, intră aici.

Crește-ți veniturile & Economistește timp & Securizează-ți afacerea
prin simplificare, standardizare, digitalizare si automatizare!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top